Integracja z InPost przez ShipX
- — 12 miesięcy gwarancji na wszystkie dodatki
- — sprzedajemy nasze dodatki na całym świecie
- — stabilne, elastyczne, wysokiej jakości produkty
- — konkurencyjne ceny, atrakcyjne rabaty
- — szybkie i kompetentne wsparcie techniczne
- — instalacja w 24h
- — indywidualne rozwiązania - moduły na zamówienie
Rozszerzenie do CS-Cart oraz Multi-Vendor umożliwia integracje z systemem InPost przez protokół ShipX. Obsługiwany jest system dostawy do Paczkomatów 24/7 i innych punktów odbioru oraz Kurier InPost.
Zaczynamy od instalacji dodatku:
Następnie wypełniamy konfigurację dodatku. W zakładce "Ogólne" należy podać liczbę pobieranych punktów odbioru oraz zdecydować, czy dodatek ma działać w trybie deweloperskim.
W zakładce "Dane wysyłającgo" można wpisać domyślne dane wysyłającego (czyli firmy prowadzącej sklep) które będą zaciągane do tworzonych przesyłek InPost.
Następnie przechodzimy do konfiguracji wysyłek - Inpost Express (przesyłka kurierska), oraz InPost Paczkomaty.
W konfiguracji obu wysyłek należy wpisać dane dostępu do serwisu ShipX, oraz skonfigurować parametry dodatkowe, takie jak paczkomat nadawczy, typ wyświetlanej mapy Paczkomatów, czy adres nadawcy przesyłki kurierskiej.
Gdy klient składa zamówienie poprzez wysyłkę Paczkomaty, pojawia się przycisk umożliwiający wybór punktu.
Kliknięcie przycisku powoduje wywołanie mapki, z której klient może wybrać Paczkomat odbiorczy.
Po wyborze paczkomatu, wybór jest zapisywany w sesji i wyświetlany w checkoucie.
Gdy klient złoży zamówienie używając Paczkomatów lub InPost Kurier, trzeba wydrukować etykiety do naklejenia na paczkę. Aby to zrobić, należy zaznaczyć zamówienia i kliknąć przycisk "Przygotuj przesyłki ShipX".
Otworzy się specjalne okno gdzie możemy zmodyfikować parametry paczki które znajdą się na etykiecie. Następnie klikamy przycisk "Generuj wysyłki dla zamówień".
Jeśli etykiety zostały wygenerowane poprawnie, pojawi się link do ich pobrania.
Wraz z wygenerowaniem etykiety, w szczegółach zamówienia pojawia się wysyłka oraz link do śledzenia przesyłki.
Moduł Paczkomaty umożliwia konfigurację mapowania statusów przesyłek ze statusami zamówień w sklepie. Opcja ta jest dostępna w zakładce Klienci -> InPost -> Mapowanie statusów InPost
Przed skonfigurowaniem mapowania należy pobrać statusy InPost przyciskiem “Pobierz statusy InPost”.
Każde mapowanie zawiera nazwę, status w Paczkomatach oraz status zamówienia w CS-Cart. Nowe mapowanie tworzymy przyciskiem + w prawym górnym rogu.
Pole “Status Paczkomaty” zawiera statusy pobrane z API Paczkomaty. Pole “Status zamówienia” zawiera wszystkie dostępne statusy zamówienia w CS-Cart. Aby stworzyć mapowanie, należy wybrać oba statusy oraz nazwę dla mapowania (pełni ona jedynie funkcję informacyjną).
Aby stworzone mapowania wpływały na statusy zamówień w sklepie, konieczne jest też dodanie połączenia sklepu z Paczkomatami poprzez webhook. Adres webhooka dostępny jest w konfiguracji wysyłki Paczkomaty:
Aby dodać adres webhooka do konfiguracji InPost, należy zalogować się na swoje konto poprzez stronę manager.paczkomaty.pl.
Następnie wchodzimy do menu Moje Konto, wybieramy zakładkę API, w polu “Nowy adres webhook” wpisujemy adres z konfiguracji wysyłki i klikamy “Dodaj do API”.
Po wykonaniu tej operacji, zmiany w statusach przesyłek w systemie InPost będą przesyłane do sklepu. W zależności od statusu przesyłek w InPost, statusy zamówień w sklepie będą się zmieniać zgodnie ze skonfigurowanymi mapowaniami.
Zapraszamy do zakupu!
- CS-Cart
- Multi-Vendor
- 4.18.x
- 4.17.x
- 4.16.x
- 4.15.x
- 4.14.x
- 4.13.x
- 4.12.x
- 4.11.x
- 4.10.x
- 4.9.x
- 4.8.x
- 4.7.x
- 4.6.x
- 4.5.x
- 4.4.x
- 4.3.x
- 4.2.x
- 4.1.x
- 4.0.x
- Bez zmian w kodzie