Rozwój oprogramowania po wprowadzeniu GDPR (RODO)

15/04/2018
dodane przez Michał Diak

Posiadanie odpowiednio zabezpieczonego oprogramowania nigdy nie było tak ważne. Głównym powodem jest oczywiście wprowadzenie GDPR (w Polsce RODO); prawo to wejdzie w życie 25 maja i podkreśla istotę prywatności użytkowników. Głównym problem jest to, że nikt tak naprawdę nie rozumie GDPR i prawdopodobnie jest to jeden z najczęściej używanych skrótów w ostatnich miesiącach. GDPR powoduje sporą konfuzję wśród twórców oprogramowania, ponieważ skupia się nie na programach, które wykorzystują dane, ale na tym do jakich celów są używane.

Firma Wetherspoon zareagowała gwałtownie na GDPR: usunęła wszystkie listy mailingowe. Był to dość destrukcyjny i odważny czyn, którego raczej nie popełni każdy, kto wie jakie znaczenie ma PR i kontakt z klientem. Nie ma potrzeby posuwać się do tak poważnych decyzji. GDPR po prostu legalizuje coś, co wiemy od dawna — upewnia się że nikt nie zostani zarzucone newsletterami od wyjątkowo entuzjastycznego speca od marketingu.

W kwestiach oprogramowania, GDPR zmusza wszystkie firmy do wprowadzenia solidnych zabezpieczeń do swoich programów i produktów, aby uniemożliwić wszelkie włamania i kradzieże danych. Zespół CS-Cart już pracuje nad przystosowaniem wszystkich sklepów do restrykcji GDPR. Oprogramowanie musi być zaszyfrowane i zabezpieczone wieloma różnymi metodami aby zapewnić tajność przekazywanych danych. W świecie gdzie cyberprzestępczość jest codziennością, konieczne jest pełne bezpieczeństwo programów.

Cytując słowa członków zespołu Nimbus Hosting, który doradzał swoim klientom jak dostosować oprogramowanie do GDPR, wszystkie firmy powinny upewnić się że ich oprogramowanie jest zaszyfrowane tak solidnie, jak to tylko możliwe. Wszystkie dane powinny być przechowywane w UK i przy zakończeniu działania danego programu, dane powinny zostać zniszczone w ciągu 180 dni, zgodnie z nowymi zasadami.

Jeśli stało się najgorsze i doszło do wycieku danych, firmy muszą mieć przygotowane procedury powiadomienia Komisji do spraw Informacji.

W kwestii list mailingowych, najważniejsza jest zgoda na dodanie do bazy. Zamiast już zaznaczonego checkboxa lub automatycznej rejestracji, musi istnieć jednoznaczna zgoda klienta, czyli pole w stylu “zaznacz tutaj jeśli chcesz zapisać się na nasz newsletter.” Jest to szczególnie istotne przy dodawaniu poszczególnych osób do listy mailingowej – muszą wyraźnie zgodzić się na dołączenie, więc  jeśli CRM i konto e-mail są zlinkowane, warto stworzyć osobną listę mailingową dla tych, którzy świadomie wyrazili zgodę na dodanie. Można stworzyć specjalną podstronę sklepu, która wymaga wpisania adresu e-mail aby zobaczyć zawartość. Jest to jednak tylko jeden przykład i istnieje wiele sposobów marketingowych na poradzenie sobię z GDPR, ale to już temat na osobny artykuł.

Niektóre firmy będą musiały zatrudnić pracownika od ochrony danych (DPO). Zapewne teraz specjaliści w tej dziedzinie zaczną być rozchwytywani, ponieważ firma musi posiadać DPO jeśli zajmuje się działalnością publiczną, lub jeśli przetwarza dane związane z działalnością kryminalną. Ta zasada dotyczny również agencji e-marketingu: firmy które regularnie monitorują zachowania ludzi i posiadają ich wrażliwe dane, też muszą zatrudnić takiego pracownika.

Jeśli firma podpada pod jeden z powyższych przypadków (o co warto zapytać prawnika), należy zatrudnić DPO który będzie kontrolował czy wszystkie operacje na danych są zgodne z prawem. DPO może zgłaszać wszelkie nieścisłości i monitorować całą aktywność firmy. Jest on również łącznikiem między firmą a organami kontrolującymi, więc dobrze jest zatrudnić kogoś zaufanego i doświadczonego w sprawach ochrony danych.

GDPR może znacznie wpłynąć na sposób, w jaki wykorzystywane są dane i jak będą tworzone kampanie marketingowe dla klientów. Bardzo ważne jest zatem dostosowanie się do nowych przepisów i że wszystkie wymogi ochrony danych są spełnione, ponieważ kary są bardzo wysokie — do 10 millionów euro, lub 2% rocznego przychodu (wybierana jest wyższa wartość) a dla większych firm dwa razy tyle. Taka strata finansowa może doprowadzić do bankructwa, więc należy zwrócić szczególną uwagę na przepisy GDPR.


Mamy nadzieję że teraz już wiecie, jak dostosować się do GDPR i dlaczego jest to ważne. Na naszym Facebooku i Twitterze pojawiają się najświeższe informacje o sprawach dotyczących e-commerce.

Wersja 4.7.3 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

08/04/2018
dodane przez Michał Diak

Wersja 4.7.3 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

Właśnie udostępniliśmy wersję 4.7.3 CS-Cart i Multi-Vendor. Ta wersja zawiera w większości poprawki błędów, jednak znalazło się w niej również kilka interesujących zmian.

Więcej dodatków w wersji [Beta]

Ciągle szukamy sposobów aby upewnić się, że funkcjonalności które implementujemy będą użyteczne dla naszych klientów. Dlatego publikujemy dodatki oznaczone jako [Beta]. Zawierają one główne funkcjonalności i są przetestowane, ale mogą nie zawierać niektórych mniej istotnych funkcjonalności.

Dzięki temu modelowi dystrybucji, możesz wcześniej uzyskać dostęp do nowych funkcjonalności.Dzięki opiniom klientów możemy się dowiedzieć co poprawić w dodatkach i czy są użyteczne.

Dodatki [Beta] nie są zainstalowane domyślnie, więc decyzja o ich użyciu należy do ciebie. W wersji 4.7.3 dodajemy dwa takie dodatki:

  • Zaawansowany import produktów [Beta] umożliwie zautomatyzowanie procesu importu produktów poprzez specjalne pliki dostarczane przez dostawców.
  • Responsywny panel administracyjny [Beta] umożliwia kontrolowanie sklepu z urządzenia mobilnego bez instalowania specjalnej aplikacji. Z tego powodu,  dodatek Mobilny Panel Administracyjny nie jest dodawany do nowych instalacji CS-Cart 4.7.3 (jeśli aktualizujesz sklep ze starszej wersji, dodatek wciąż będzie dostępny).

Poprawki CS-Cart Multi-Vendor

  • Możliwość zdecydowania czy e-maile mają być wysyłane z adresu sprzedawcy. Poprzednio, wiadomości o zmianie statusu zamówienia były wysyłane z adresu e-mail sprzedawcy. To logiczne, ponieważ sprzedawcy zarządzają tymi zamówieniami. Jednak czasami e-maile nie mogły być wysłane przez nietypową konfigurację serwera SMTP. Dodaliśmy więc nową opcję Wysyłaj maile sprzedawców ze sklepowych adresów e-mail w Ustawienia → E-maile. Włączenie tej opcji powinno rozwiązać problem.
  • Strona edycji sprzedawcy wyświetla teraz jego statystyki. Informacje są przekazywane w formie linków: ich kliknięcie przekierowuje na odpowiednią stronę z dokładnymi statystykami. Dzięki temu śledzenie obrotów poszczególnych sprzedawców jest znacznie prostsze.

Poprawki błędów

Głównym zadaniem tej aktualizacji jest poprawka błędów. Oto niektóre z nich, które zostały poprawione w wersji 4.7.3:

  • Informacja o karcie kredytowej nie była usuwana z zamówień ze statusem Niekompletne.
  • Goście mogli widzieć wszystkie zwroty od innych gości.
  • Administratorzy sprzedawców mieli dostęp do importu i eksportu sprzedawców.
  • Wiele błędów z SEO produktów.

To nie jest pełna lista zmian. Jest ona dostępna w logu zmian. Aktualizacja do wersji 4.7.3 jest już dostępna. Jak zawsze, rozsyłamy aktualizacje stopniowo, więc jeśli nie widzisz wersji 4.7.3 w Centrum Aktualizacji, spróbuj ponownie później.

Wersja 4.7.2 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

17/03/2018
dodane przez Michał Diak

Wersja CS-Cart i Multi-Vendor 4.7.2 już dostępna!

Z radością ogłaszamy, że wersja 4.7.2 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna. Mimo iż zawiera w większości poprawki błędów, to wciąż są powody aby ją zainstalować.

Ważne zmiany

  • Dodane wsparcie dla PHP 7.2. Testowaliśmy CS-Cart i Multi-Vendor 4.7.2 na PHP 7.2 i wprowadziliśmy niezbędne poprawki do kodu. Jednak niektóre metody płatności (WestPac, ServiRed, DPS PX Access, and SagePay) wciąż potrzebują zainstalowanego rozszerzenia mcrypt na serwerze. W PHP 7.2 rozszerzenie to nie jest domyślnie zainstalowane.
  • Problem z linkami do wariantów produktów został naprawiony. Poprzednio, sklepy operowały na linkach do wariantów produktów, takich jak http://example.com/t-shirt-size-medium-color-white/. Te linki SEO nie mogły zostać zmienione w panelu administracyjnym, a przy wielu ustawionych opcjach linki mogły być irytująco długie. W wersji 4.7.2 poprawiliśmy linki, które teraz poprawnie się wyświetlają w sklepie.
  • Problem z wyświetlaniem ilości w produktach z wymaganymi opcjami został poprawiony. W wersji 4.7.1 klient widział że produktu nie ma na magazynie, dopóki nie ustawił wymaganych opcji. W wersji 4.7.2 liczba produktów jest wyświetlana tylko jeśli klient wybrał wszystkie niezbędne opcje.

Poprawki dla wariantów produktów

  • Dodane możliwość tworzenia pojedynczych wariantów. Wcześniej możliwe było tylko wygenerowanie wszystkich możliwych wariantów, co mogło nadpisać dane z poprzednich wariantów. Teraz możliwe jest dodawanie poszczególnych wariantów, oraz ich importowanie.
  • Warianty produktów są teraz wspierane przez dodatek Google Export. Można je też eksportować do Google Merchant Center.
  • Dodane nowe ustawienia dla bloków które wyświetlają pełną listę wariantów produktów. Można teraz ukryć miniaturkę i/lub kod wariantu.

Poprawki Multi-Vendor

  • Nowy szablon został dodany dla bloku “Sprzedawcy”. Dotychczas blok umożliwiał wyłącznie pokazanie zwykłej listy sprzedawców. Teraz dostępny jest nowy szablon: “Loga i ilość produktów sprzedawców”. Szablon może też pokazywać oceny i lokalizacje sprzedawców. Można go użyć do stworzenia listy polecanych sprzedawców.

To nie jest wszystko, co zostało zmienione. Pełna lista zmian jest dostępna w logu zmian. Aktualizacja do wersji 4.7.2 jest już dostępna. Jak zawsze, aktualizacje są rozsyłane stopniowo, więc jeśli nie widzisz jej jeszcze w Centrum Aktualizacje, spróbuj ponownie później.

Wersja 4.7.1 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

21/12/2017
dodane przez Michał Diak

Właśnie została opublikowana najnowsza aktualizacja sklepów CS-Cart i Multi-Vendor - CS-Cart and Multi-Vendor 4.7.1!

 

W aktualizacji CS-Cart, skupiliśmy się na zarządzaniu zamówieniami i poprawkami exportu/importu. Pełna lista zmian znajduje się w logu zmianTutaj można przeczytać o zmianach dla developerów.

Większość nowych funkcjonalności bazuje na sugestiach od użytkowników CS-Cart, którym serdecznie dziękujemy za pomoc!

Zarządzanie zamówieniami

Tworzenie i edytowanie zamówień w panelu administracyjnym jest znacznie prostsze. Dodatkowo, przerobliśmy funkcję "Kup przed premierą".

  • Szybsza edycja zamówień: 1) edytuj zamówienie bez użycia myszki — kliknij Tab aby przełączać się między polami; 2) wyszukaj produkt według kodu — już nigdy nie dodasz złego produktu do zamówienia klienta; 3) wyszukuj klienta po e-mailu lub numerze telefonu — nigdy nie wybierzesz złego klienta, nawet jeśli mają oni te same nazwiska lub numery telefonów.
  • Sortowanie przez przeciąganie: Administrator może zmienić kolejność statusów zamówień, po prostu je przeciągając. W ten sposób praca nad obsługą zamówień przebiega szybciej.
  • Przerobiona funkcjonalność “Kup przed premierą”: Klient może zamówić "preorder" produktu niezależnie od jego stanu magazynowego, czy daty dostępu.

Poprawki importu/exportu

  • Pole "popularność". Niektórzy użytkownicy CS-Cart rozszerzali export/import dodając pole "Popularność". Używali go do szybkiego sortowania produktów i kategorii. Teraz nie trzeba ręcznie dodawać go w kodzie — pole Popularność importuje i exportuje się domyślnie.
  • Nazwy pól w ojczystym języku. Nazwy pól exportu/importu były zawsze po angielsku. Niektórzy nieanglojęzyczni klienci nie rozumieli znaczenia niektórych pól, więc teraz ich nazwy pojawiają się w języku panelu administracyjnego.
  • Szybkie wyszukiwanie ostatnio edytowanych produktów. Kiedy importujesz produkty, setki z nich jest aktualizowanych. Aby sprawdzić ich parametry po aktualizacji, trzeba było wyszukiwać je ręcznie, co było irytujące. Od teraz w panelu administracyjnym znajduje się specjalna zakładka, zawierająca ostatnio zaktualizowane produkty.
  • Pomiń tworzenie nowych produktów. Jeśli ta opcja jest włączona, import będzie tylko aktualizował istniejące produkty i nie będzie tworzył nowych. Umożliwia to uproszczenie procesu importu i zmniejszenie liczby błędów.

Wszystkie dostępne warianty na stronie produktu

Warianty produktów to znacznie bardziej elastyczne kombinacje opcji produktów. Coraz więcej użytkowników CS-Cart używa wariantów produktów i wiemy, że kiedyś całkowicie zastąpią one kombinacje opcji. Więcej o wariantach w tym artykule.

W CS-Cart 4.7.1, klienci widzą wszystkie warianty w postaci listy na stronie produktu, również te które mają zerowy stan magazynowy. W ten sposób mogą obejrzeć każdy możliwy wariant produktu i porównać ceny. Warianty mogą być dodane do koszyka bezpośrednio z tej listy.

Poprawki w użytkowaniu sklepu

CS-Cart jest prostszy i bardziej intuicyjny w użyciu:

  • Domyślnie, wymagany wariant produktu nie jest zaznaczony: Teraz, klienci nie mogą dodać do koszyka produktu bez ustawionej wymaganej opcji.
  • Intuicyjne zarządzanie banerami: W zakładce Marketing → Banery, możesz wyszukiwać i filtrować banery. Możesz też ustawić kolejność wyświetlania się banerów po ich dodaniu do bloku Banery.
  • Usuwanie tekstu “Darmowa wysyłka” bez konsekwencji: Jeśli nie potrzebujesz tego tekstu, lub chcesz go zmienić, wejdź w zakładkę Administracja → Języki → Tłumaczenia, znajdź zmienną językową free_shipping i ją edytuj lub usuń. Poprzednio przy usunięciu tej zmiennej, zastępowała ją kreska. Teraz się ona nie pojawia.
  • Poprawki językowe: Poprawny kod kraju w numerze telefonu; poprawki symboli, przycisków i podpowiedzi; poprawione przesuwanie banerów. Dziękujemy naszym klientom za zgłoszenie tych błędów.
  • Aktualizacja edytora TinyMCE: Zaktualizowaliśmy edytor i poprawiliśmy błąd z zawieszaniem się ustawień płatności w przeglądarce Mozilla Firefox.
  • Procesor płatności Ping++ pojawia się w osobnym oknie. Ping + + to chiński operator płatności, skupiający 14 metod płatności. Dokładna dokumentacja znajduje się tutaj.
  • Dla developerów: Developerzy mogą przeładować zmienne językowe i ustawienia addona, klikając zębatkę i wybierając Przeładuj. Koniec z wielokrotną reinstalacją dodatków!

 

Multi-Vendor 4.7.1 zawiera 3 nowe funkcjonalności: system rozdzielania płatności Stripe Connect, kontakt ze sprzedawcą z karty produktu oraz zmiany bloków sprzedawcy w mikro-sklepie sprzedawcy.

Multi-Vendor 4.7.1 zawiera też wszystkie zmiany z CS-Cart 4.7.1.

Stripe Connect

Zarządzając pasażem handlowym online, musisz pamiętać o rozdzielaniu pieniędzy pomiędzy sprzedawców. Oni płacą ci prowizje, ty wypłacasz im pieniądze: bardzo ważne aby się w tym nie pogubić.

Najprostszą drogą do zarządzania rozdziałem pieniędzy jest jego zautomatyzowanie. Dlatego Multi-Vendor ma wbudowany system PayPal Adaptive. Niestety, PayPal zmienił procedurę rejestracji i nikt nie może samodzielnie się zarejestrować w systemie. Możemy przeprowadzić indywidualną rejestrację, ale kto wie kiedy PayPal wyłączy Adaptive całkowicie i dla wszystkich?

Dodaliśmy zatem nowy system rozdziału pieniędzy od firmy Stripe—Stripe Connect. Przeczytaj dokumentację aby dowiedzieć się jak aktywować system.

Komunikacja między sprzedawcą a klientem

Kiedy klient waha się nad wyborem produktu, możliwość kontaktu ze sprzedawcą może zmienić klienta w kupującego klienta. Możliwość kontaktu ze sprzedawcą bezpośrednio ze strony produktu czyni produkt znacznie atrakcyjniejszym.

Multi-Vendor 4.7.1 zawiera nowy dodatek, Komunikacja klienta i sprzedawcy, który dodaje nową sekcję Klienci → Centrum wiadomości do panelu administracyjnego. Klienci mogą wysyłać wiadomości do sprzedawców z karty produktu i mikro-sklepu sprzedawcy.

Bloki sprzedawcy na wszystkich stronach mikro-sklepu sprzedawcy

Każdy sprzedawca może mieć własny mikro-sklep i zarządzać blokami, tak aby sklep wyglądał dokładnie tak jak chce sprzedawca.

W poprzedniej wersji CS-Cart pojawił się błąd - sprzedawca nie mógł dodać niektórych bloków, jak logo sprzedawcy czy kategorie, do stron mikro-sklepu innych niż strona domowa. Klient który otwierał stronę produktu sprzedawcy nie widział kategorii ani logo. Klient opuszczał mikro-sklep, a jedyną drogą powrotu było kliknięcie przycisku w przeglądarce.

Ale poprawliśmy ten błąd! Teraz bloki sprzedawcy działają na wszystkich stronach, a klienci przeglądający produkty sprzedawcy widzą jego logo i kategorie.

 

Aktualizacja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników CS-Cart i Multi-Vendor w ciągu tygodnia. Jeśli nie posiadasz licencji CS-Cart i szukasz stabilnego oprogramowania e-commerce, pobierz próbną wersję i korzystaj z niej przez 30 dni.

Co sądzicie o aktualizacji CS-Cart i Multi-Vendor 4.7.1? Podziel się swoją opinią na forum.

Aby otrzymywać wiadomości, ogłoszenia i użyteczne artykuły na temat eCommerce, śledź nas na Facebooku i Twitterze.

Wersja 4.6.3 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

11/12/2017
dodane przez Michał Diak

Wersja CS-Cart i Multi-Vendor 4.6.3 już dostępna z poprawkami dla administratorów i klientów!

Cześć,

właśnie opublikowaliśmy nową wersję CS-Cart — CS-Cart i Multi-Vendor 4.6.3.

Ta wersja w większości skupia się na poprawianiu błędów. Ciągle pracujemy nad wariantami produktów, poprawiliśmy wiele błędów zgłoszonych przez klientów, zaktualizowaliśmy metodę wysyłki przez USPS, oraz zoptymalizowaliśmy proces instalacji Multi-Vendora.

Poprawki w wariantach produktów

Wprowadziliśmy warianty produktów w CS-Cart 4.6.1. Warianty produktów to osobne produkty z różnymi opcjami, bazujące na produkcie źródłowym. Warianty mają większe możliwości dostosowywania niż kombinacje opcji. Administrator sklepu może pracować z wariantami produktów tak samo, jak z opcjami.

Ta funkcjonalność ciągle jest w fazie testów. W tej aktualizacji poprawiliśmy następujące błędy:

  • Opcje i ich warianty są wyświetlane w poprawnej kolejności przy generowaniu wariantu produktu. Produkt, dla którego chcesz stworzyć warianty jest nazywany konfigurowalnym produktem. Aby stworzyć wariant, należy otworzyć konfigurowalny produkt i skonfigurować wariant w zakładce Opcje. Wcześniej, przy generowaniu wariantu, kolejność opcji i wariantów była odwrócona. Teraz to sortowanie działa poprawnie.

  • Darmowa wysyłka jest dostępna przy edycji wariantu. W CS-Cart, własności produktów można edytować masowo, co oszczędza czas. Masowa edycja jest również dostępna dla wariantów produktów. Wcześniej, przy masowej edycji nie można było ustawić darmowej wysyłki dla wariantu - po prostu checkbox z darmową wysyłką się nie pojawiał. W CS-Cart 4.6.3, darmowa wysyłka jest dostępna przy edycji wielu produktów jednocześnie.

  • Dane sklepu demo zawierają konfigurowalny produkt. Przy instalacji, do sklepu demo CS-Cart dodawane są dane testowe —produkty, metody wysyłki, płatności i wiele innych. Dane sklepów demo CS-Cart 4.6.3 zawierają konfigurowalny produkt z wariantami — T-shirt.

  • Śledzenie ilości wariantów produktu w magazynie działa poprawnie. W CS-Cart, możesz edytować zamówienia klientów. Możesz dodawać i usuwać produkty, zmieniać metody wysyłki i wiele innych. Przedtem, edycja zamówienia które zawierało ostatnią sztukę wariantu produktu generowało błąd. Na przykład, jeśli masz w sklepie jeden t-shirt rozmiaru M, a klient dodał go do zamówienia, pojawiał się błąd przy jego edycji. Wynikało to z nieprawidłowego śledzenia stanu magazynowego produktów. W CS-Cart 4.6.3, zostało to poprawione.
  • Cechy produktów są wyświetlane dla wariantów na liście porównań. Klienci mogą dodawać różne produkty do listy porównań. Umożliwia to porównanie specyfikacji produktów i wybranie odpowiedniego. Klienci mogą też porównywać warianty produktów. W CS-Cart 4.6.3, lista porównań pokazuje też cechy wariantów produktów, o ile istnieją.
  • Eksport cech wariantów produktów działa w PHP 5.3. Możesz eksportować i importować warianty produktów tak samo, jak zwykłe produkty. Eksport/import jest przydatny jeśli musisz szybko zaktualizować katalog produktów. Poprzednio, warianty produktów nie były eksportowane do pliku CSV, jeśli serwer używał PHP 5.3. Problem ten został naprawiony.
  • Warianty produktów nie spowalniają sklepu. Wykryliśmy, że warianty produktów wyraźnie obciążały sklep. Po zbadaniu sprawy, zoptymalizowaliśmy wczytywanie wariantów i teraz nie wpływają one na szybkość ładowania strony.

Poprawki dla klientów

Te poprawki wpływają na to, co widzą klienci w sklepie:

  • Kiedy klient wybierze kombinację opcji lub wariant produktu, odpowiednio zmienia się obrazek produktu. Produkt może mieć wiele opcji, które mogą być łączone. Na przykład, niebieski sweter rozmiaru M łączy dwie opcje — kolor i rozmiar. Ta kombinacja może mieć własny obrazek. W poprzedniej wersji, obrazek nie zmieniał się w zależności od wybranej kombinacji opcji. Teraz zostało to poprawione.

  • Elementy menu są zawsze podświetlone. Przedtem, opcje pod głównym menu nie były podświetlone, Jeśli szablon menu był ustawiony na Horyzontalny. W CS-Cart 4.6.3, elementy menu są zawsze podświetlone, więc klient zawsze wie którą kategorię przegląda.

  • Link do plików lub pobieralnych produktów jest poprawny. CS-Cart wspiera produkty rozprowadzane przez internet — oprogramowanie, e-bilety i inne. Kiedy klient kupi pobieralny produkt, otrzymuje e-mail z dwoma linkami. Pierwszy powinien prowadzić do plików przeznaczonych dla danego zamówienia. Ale zamiast tego, klikając link, klient otwierał listę wszystkich dostępnych dla niego plików, co mogło być dezorientujące. Poprawiliśmy linki i teraz prowadzą one do plików powiązanych z danym zamówieniem.

  • Aktualizacja integracji z USPS. We wrześniu 2017, USPS zmienił nazwę serwisu First-Class Mail Parcel na First-Class Package Service – Retail. CS-Cart przestał go rozpoznawać i czasy wysyłki nie były pokazywane. Zaktualizowaliśmy integrację i wysyłka USPS działa poprawnie.

  • Poprawiona Google ReCaptcha. Domyślnie CS-Cart do ochrony przed botami używa Google ReCaptcha. Klient wysłał nam film, na którym czasami ReCaptcha się nie pojawiała. W CS-Cart 4.6.3 Google ReCaptcha działa już poprawnie.

  • Poprawka własnych pól profilu. W zakładce Administracja → Pola profilu, możesz dodawać, edytować i usuwać pola profilu, które wypełnia klient. Poprzednio, dodanie wymaganego pola typu Select box lub Radio group i przypisanie go do sekcji adresu Wysyłki lub Płatności, klient nie mógł przejść do kolejnego kroku składania zamówienia. Problem został naprawiony.

Poprawki dla administratorów

Te poprawki ułatwiają życie administratorom:

  • Nowa wersja programu Redactor została dodana. CS-Cart ma dwa wbudowane edytory tekstu — TinyMCE i Redactor. Umożliwiają one pisanie opisów produktów i innych tekstów bez używania HTML-a. Stara wersja Redactora miała wiele błędów. CS-Cart 4.6.3 dodaje nową wersję edytora — Redactor 2. Domyślnie jest on wyłączony. Włącz go w zakładce Ustawienia → Wygląd → Domyślny edytor wysiwyg.

  • Menedżerowie pracujący z katalogiem produktów mogą użyć globalnego wyszukiwania w panelu administracyjnym. W poprzedniej wersji znaleźliśmy błąd: administratorzy który mieli dostęp wyłącznie do produktów, nie mogli używać globalnego wyszukiwania. Przy próbie wyszukania czegokolwiek, sklep się zawieszał. Teraz prawa administratorów nie mają wpływu na korzystanie z wyszukiwania globalnego.

  • Opcja Pomiń zablokowane produkty w dodatku Źródła danych działa poprawnie. CS-Cart ma wbudowany dodatek Źródła danych, który umożliwia wyeksportowanie pliku z produktami w sklepie, na potrzeby Google Shopping, Shopzilla i innych podobnych serwisów. Jeden z naszych klientów zgłosił błąd w addonie: zablokowane produkty też były eksportowane, bez uwzględniania opcji Pomiń zablokowanie produkty. W CS-Cart 4.6.3 błąd ten został usunięty.

  • "Czysta" wartość podatku została dodana do edytora faktur. CS-Cart ma elastyczny system edycji szablonów faktur, który znajduje się w zakładce Projektowanie → Dokumenty → Faktury. Używając zmiennych, możesz stworzyć dowolną fakturę w zależności od regulacji prawnych w danym państwie. Jeden z klientów z Niemiec poprosił o dodanie zmiennej zawierającej "czystą" wartość podatku, aby obliczyć ceny produktów netto. Możesz przeprowadzać obliczenia tylko na całkowitych wartościach — formatowane wartości nie działają dla obliczeń. Od teraz każdy może użyć nowej zmiennej {{ p.raw.tax }}.

     

  • Komentarze i Opinie działają z masową edycją kategorii. W CS-Cart, możesz konfigurować kategorie produktów — pisać opisy i dane SEO, konfigurować układ strony i wiele więcej. Ustawienia kategorii można modyfikować masowo, co oszczędza czas. Komentarze i Opinie to jedna z cech, którą można dodać do kategorii. Pojawił się jednak błąd: wartość pola Komentarze i Opinie nie była zapisywana przy masowej edycji kategorii. Ten błąd już nie istnieje w CS-Cart 4.6.3.

  • Instalacja Multi-Vendor kończy się sukcesem na współdzielonych hostingach i słabszych serwerach. Otrzymywaliśmy zgłoszenia od klientów, że instalacja Multi-Vendor kończyła się niepowodzeniem na współdzielonych hostingach. Zatrzymywała się przy instalacji danych testowych. Dane te zawierały ponad 5000 produktów dla sklepu Multi-Vendor. W wersji 4.6.3 instalacji została zoptymalizowana i jest możliwa na wszystkich hostingach.


Wersja 4.6.3 ma znacznie więcej poprawek. Pełna lista znajduje się w logu zmian.

Odwiedź naszego Facebooka i Twittera: pojawiają się tam informacje o wszystkich aktualizacjach. Odwiedź też nasz kanał YouTube, gdzie znajdziesz mnóstwo porad na temat CS-Carta.

Wersja 4.6.2 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

09/08/2017
dodane przez Michał Diak

Dzisiaj została opublikowana najnowsza aktualizacja — CS-Cart i Multi-Vendor 4.6.2!

Nie zawiera ona nowych funkcjonalności — nowa wersja naprawia błędy i wprowadza ułatwienia w obsłudze sklepu.

Poprawki w wariantach produktu

W CS-Cart 4.6.1 wprowadzone zostały warianty produktów. Są one lepszę alternatywą dla kombinacji opcji. Kombinacja opcji tylko wygląda jak osobny produkt, podczas gdy wariant produktu jest osobnym produktem. Wariant produktu można konfigurować dokładnie w ten sam sposób, jak zwykłe produkty.

Warianty produktów na ten moment znajdują się w fazie testów beta. Dlatego wciąż mają sporo błędów, które ciągle poprawiamy. W wersji 4.6.2, poprawiliśmy wiele problemów związanych z wariantami, które zostały zgłoszone przez naszych klientów:

  • Warianty produktów teraz mogą zawierać pliki do pobrania. Niedziałające linki do pobierania były jednym z głównych problemów, na który trafiliśmy. Teraz warianty produktów poprawnie można pobrać, a klienci otrzymują działające linki.
  • Import wariantów produktów działa poprawnie. Warianty produktów mają tą zaletę, że można je importować i eksportować w jednym pliku, tak samo jak produkty. Jednak odnaleźliśmy istotny błąd: jeśli plik miał pole Kod wariantu, import kończył się niepowodzeniem. Zostało to poprawione w CS-Cart 4.6.2.
  • Warianty produktów działają poprawnie z ustawieniem “Pokazuj produkty z zerowym stanem magazynowym”. Produkt, dla którego tworzone są warianty, nazywamy produktem konfigurowalnym. W poprzedniej wersji, konfigurowalne produkty działały niepoprawnie z ustawieniem Pokazuj produkty z zerowym stanem magazynowym. W niektórych przypadkach produkty znikał ze sklepu - poprawiliśmy to w wersji 4.6.2.
  • Obrazki marek nie znikają ze strony produktu po instalacji dodatku Warianty produktów. Domyślnie, dodatek ten nie jest zainstalowany. Aby go włączyć, trzeba go najpierw zainstalować w zakładce Dodatki → Zarządzanie dodatkami → Przeglądaj dostępne dodatki w panelu administracyjnym. Po instalacji dodatku, obrazki marek czasami znikały. Poprawiliśmy to.

Inne poprawki warte wspomnienia

  • CS-Cart szybciej ładuje strony. Poprawiliśmy wydajność CS-Cart, aby działał stabilniej przy wysokiej prędkości łącza. Od teraz, CS-Cart działa o 14% szybciej przy szybkim połączeniu i ładuje strony o 25 ms szybciej.
  • Znak cudzysłowia wyświetla się poprawnie po stronie PayPal. Przedtem, gdy klient płacił przez PayPal, znak “ wyglądał tak: &quot. PayPal wyświetlał nazwy produktów niepoprawnie: 10&quot Pizza Stone zamiast poprawnego 10” Pizza Stone. Teraz znak cudzysłowiu jest kodowany inaczej i PayPal wyświetla go poprawnie.
  • Poprawki opcji produktu. Miały one dwa istotne błędy: 1) produkt nie mógł być dodany do koszyka jeśli miał opcję typu “Radio group” i wszystkie jej warianty były zabronione 2) produkt z zabronioną kombinacją opcji nie mógł być dodany do zamówienia stworzonego lub edytowanego w panelu. Oba błędy zostały poprawione.
  • Koszty wysyłki FedEx pokazują się poprawnie. Poprzednio CS-Cart pokazywał błędne koszty wysyłki jeśli FedEx przesłał je w walucie innej niż główna waluta sklep. Teraz problem ten już nie występuje.
  • Liczba punktów lojalnościowych nie uwzględnia zniżek na koncie jeśli odpowiednie ustawienie jest wyłączone. Klienci otrzymują punkty za zakupy i wydają je na kolejne zakupy. Cecha punktów lojalnościowych ma ustawienie Przedtem, kiedy opcja była wyłączona, liczba punktów wciąż była powiązana ze zniżkami. Teraz wszystko jest w porządku.

Sprawdź inne poprawki w logu zmian.

Dyskusje o nowej aktualizacji można prowadzić na naszym forum.

Wersja 4.6.1 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

07/07/2017
dodane przez Michał Diak

Wersja 4.6.1 CS-Cart i Multi-Vendor z wariantami produktów jest już dostępna!

Dziś prezentujemy najnowszą aktualizację oprogramowania CS-Cart -  CS-Cart 4.6.1.

W tym poście skupimy się na głównej, wyczekiwanej funkcjonalności - wariantach produktów. Oczywiście, przedstawimy również inne nowości - wersja 4.6.1 posiada wiele nowych funkcjonalności.

Warianty produktów - lepsza alternatywa dla kombinacji opcji

Produkty często mają opcje. Koszulki mogą mieć różne rozmiary i kolory, a laptopy - silniejsze procesory i bardziej pojemne dyski twarde.

CS-Cart zapewnia elastyczny system zarządzania opcjami produktów. Możesz stworzyć tyle opcji i ich wariantów ile zechcesz, dodawać je do produktów i tworzyć kombinacje opcji.

Kombinacje opcji wyglądają jak osobne produkty, jednak nimi nie są.  Z tego powodu kombinacje opcji mają pewne ograniczenia i niedostępne funkcjonalności. Nie można ustawić osobnej ceny dla danej kombinacji, dodać do niej wielu obrazków, ustawić właściwości wysyłki i nie można zrobić wielu innych rzeczy, które są możliwe do zrobienia na osobnym produkcie.

Ustawianie wariantów opcji oraz kombinacji opcji dla spodni.

W CS-Cart 4.6.1, wprowadzamy warianty produktów - osobne produkty bazujące na opcjach. Warianty produktów są znacznie lepszym rozwiązaniem od kombinacji opcji. Administrator traktuje warianty produktów jako osobne produkty.

Na tą chwilę, warianty produktów znajdują się w fazie beta. Są w pełni funkcjonalne, ale mogą pojawić się niewielkie błędy i ograniczenia w działaniu.

Warianty produktu 100g Pants i strona edycji wariantu produktu.

Dlaczego warianty produktów są lepsze?

Jak wspomnieliśmy, warianty produktów to osobne, niezależne produktu, w przeciwieństwie do kombinacji opcji. Można nimi zarządzać tak samo jak innymi produktami, co daje dostęp do wielu nowych funkcjonalności.

Poniżej znajdują się funkcjonalności, z których mogą skorzystać warianty produktów, a nie mogą kombinacje opcji:

Funkcjonalność Warianty produktów Kombinacje opcji
SKU Tak Tak
Zdjęcie Tak Tak
Wiele zdjęć Tak Nie
Pole "Cena" Tak Nie
Pole "Stara cena" Tak Nie
Zniżki zależne od ilości produktu Tak Nie
Powiadomienia o stanie magazynowym Tak Nie
Podatki Tak Nie
Właściwości wysyłki takie jak waga, wymiary i opakowanie Tak Nie
Cechy (np. numer ISBN używany w Google Export) Tak Nie
Produkty do pobrania Tak Nie
Jeden plik .csv do eksportu produktu Tak Nie

Poniżej najważniejsze funkcjonalności, które sprawiają że warianty produktów są lepsze:

 

 

 

 

 

  • Wiele obrazków. Kombinacja opcji może mieć tylko jeden obrazek. Wariant produktu zachowuje się jak zwykły produkt, może więc mieć ich wiele.
  • Pola "Cena" i "Stara cena". Możesz ustawić obie ceny wariantu produktu, po prostu je wpisując w odpowiednie pola, tak jak przy każdym innym produkcie.  Kombinacje opcji nie mają takiej możliwości. Możesz ustawić cenę kombinacji używając modyfikatorów, co jest niewygodne.
  • Zniżki w zależności od ilości. Taką zniżkę można ustawić na dowolny wariant produktu. To kolejna funkcjonalność która przybliża warianty produktów do osobnych produktów. Oczywiście ustawienie takiej zniżki jest niemożliwe dla kombinacji opcji.
  • Powiadomienie o dostępności produktu. Klient może podać swój adres e-mail, aby otrzymać powiadomienie gdy wariant produktu znów będzie dostępny w sklepie. Takich powiadomień nie da się włączyć dla kombinacji opcji.
  • Jeden plik .csv dla produktu i jego wariantów. Kombinacje opcji wymagały dwóch osobnych plików .csv . Aktualizacja produktów jest wtedy bardzo niewygodna. Używając wariantów produktów, możesz zaimportować produkt i jego opcje w jednym pliku.
  • VAT. Warianty produktów mogą mieć własne podatki.

Praca z opcjami jest bardzo wygodna w CS-Cart 4.6.1. A to wszystko dzięki wariantom produktów.

Przygotowaliśmy dokładną dokumentację o wariantach produktów i ich konfiguracji. Sprawdź ten dokument i inne z nim powiązane.

Możesz przekonwertować istniejące kombinacje opcji na warianty produktów. Ta zmiana jest nieodwracalna. Po przekonwertowaniu opcji, nie będzie można ich odzyskać w żaden sposób.

 

Warianty produktów znajdują się w fazie testów beta. Mogą zawierać niewielkie błędy i ograniczenia. Zalecamy stworzenie kopii sklepu i przetestowanie wariantów produktów na niej. Jeśli uznasz że są naprawdę przydatne, zaktualizuj swój sklep i zacznij działać.

Co jeszcze zmienił CS-Cart 4.6.1?

Inne nowe funkcjonalności ułatwiają korzystanie ze sklepu i poprawiają działanie multi-store:

1. Dodawanie produktów do zamówień jest prostsze dzięki sugerowaniu wyszukiwania. Administratorzy mogą edytować zamówienia w zakładce Zamówienia → Zarządzanie zamówieniami: zmieniać płatności, wysyłkę, ceny, produkty i podatki. Uprościliśmy dodawanie produktów. Aby dodać produkt, zacznij wpisywać jego nazwę. Wyświetlą się sugestie produktu do dodania.

2. Wyszukiwanie zamówień po numerze telefonu. Aby znaleźć zamówienie, administratorzy używają zakładki Zamówienia → Zobacz zamówienia. Dodaliśmy możliwość wyszukiwania zamówienia według numeru telefonu klienta.

3. Tworzenie kont sprzedawcy PayPal w panelu administracyjnym CS-Cart. Aby otrzymywać płatności PayPal od klientów, potrzebujesz własnego konta sprzedawcy PayPal. Dodaliśmy możliwość utworzenia konta prosto z panelu administracyjnego. Nie musisz rejestrować się bezpośrednio na stronie PayPal. Aby utworzyć kontro, wejdź w zakładkę Administracja → Metody płatności i wybierz PayPal Express Checkout jako procesora płatności. W polu edycji płatności, wejdź w zakładkę Konfiguruj i klinij duży przycisk PayPal.

4. Edycja pliku robots.txt z każdego storefrontu. Plik robots.txt zawiera instrukcje dla robotów wyszukiwarek. W ten sposób możesz zapobiec przeglądaniu plików z wrażliwymi informacjami i rozprzestrzenianiu ich. CS-Cart umożliwia edycję tego pliku w zakładce Strona internetowa → SEO → robots.txt. Wcześniej trzeba było wpisać dane FTP żeby edytować plik, który kopiował się do innych storefrontów. Teraz plik ten jest przechowywany w bazie danych i może być inny dla każdego storefrontu.

5. Rożne ustawienia SMTP dla każdego storefrontu. Możesz zdefiniować sposób, w jaki CS-Cart będzie wysyłał maile do klientów i sprzedawców. Jedną z opcji jest zewnętrzny serwer SMTP. Aby się z nim połączyć, musisz podać dane dostępu. W CS-Cart 4.6.1, możesz podać różne dane SMTP dla każdego storefrontu. Wybierz go z listy w górnym lewym rogu, wpisz dane i kliknij Zapisz.

5. Szybka instalacja Service pack. Od czasu do czasu, publikujemy Service packs. Są to szybkie poprawki, które można pobrać z centrum aktualizacji. Service packs zazwyczaj nie wpływają na bazę danych. Dlatego od teraz możesz pominąć proces robienia backupu bazy danych podczas instalacji Service pack. Proces aktualizacji jest wtedy 6 razy szybszy.

To nie wszystko, co zostało zmienione w wersji CS-Cart 4.6.1. Aby przejrzeć kompletną listę zmian, zajrzyj do changelogu.

Trzy za dwa - nowa promocja na moduły do CS-Cart i Multi-Vendor

26/04/2017
dodane przez Robert Diak

Zapraszamy do skorzystania z naszej nowej promocji. Kup trzy dowolne moduły z naszej oferty a trzeci najtańszy dostaniesz za darmo. Promocją objęte są produkty z kategorii Moduły.

Zapraszamy !

Wersja 4.5.1 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

07/03/2017
dodane przez Michał Diak

Wersja 4.5.1 CS-Cart i Multi-Vendor już dostępna!

CS-Cart 4.5.1 Released

Dzisiaj została opublikowana najnowsza aktualizacja — CS-Cart i Multi-Vendor 4.5.1!

Nowa wersja poprawia wiele błędów i dodaje nowe funkcjonalności. Skupiliśmy się przede wszystkim na Multi-Vendor: dodaliśmy automatyczny system wypłat dla sprzedawców i wprowadziliśmy nowe dane do sklepów demo. CS-Cart jednak też otrzymał wiele poprawek: od teraz promocje nie nakładają się wielokrotnie przy edycji zamówienia.

Oto dokładniejsze informacje o wprowadzonych zmianach:

Poprawki i ulepszenia dla Multi-Vendor

Podczas prac nad wersją 4.5.1, naszym celem było uproszczenie współpracy pomiędzy właścicielem sklepu i sprzedawcami. Wprowadzliśmy zatem nowe funkcjonalności do Multi-Vendor:

    • Zaimplementowaliśmy automatyczny system wypłat dla sprzedawców . Działa on dzięki dodatkowi PayPal Adaptive Payments: kiedy klient opłaci zamówienia, PayPal Adaptive automatycznie rozdziela pieniądze między sprzedawców i właściciela sklepu. W ten sposób można unikamy mozolnej pracy związanej z ręcznymi wypłatami! UWAGA: po aktualizacji, należy zainstalować dodatek PayPal Adaptive Payments w zakładce Dodatki → Zarządzanie dodatkami → Przeglądaj wszystkie dostępne dodatki.

PayPal Adaptive Payments in Multi-Vendor

  • Nowe dane sklepów demo. Aby testowanie nowych funkcjonalności było prostsze i bardziej efektowne, zwiększyliśmy ilość danych które możesz załadować podczas instalacji wersji demo Multi-Vendor. Nowe dane zawierają 12 sprzedawców (poprzednio było ich tylko dwóch), około 5,000 produktów (wcześniej było ich mniej niż 300), testowe dane na nowej stronie Księgowość oraz wiele innych.

    Multi-Vendor demo

Promocje nie nakładają się ponownie na edytowanych zamówieniach

CS-Cart ma elastyczny system promocji. Możesz dawać zniżki na konkretne produkty, oferować darmową wysyłkę, kody rabatowe, certyfikaty podarunkowe i wiele innych. Kiedy klient złoży zamówienie spełniające warunki promocji, jest ona aplikowana na to zamówienie.

Administrator może edytować zamówienie w panelu administracyjnym: zmienić płatność, cenę, podatki i inne szczegóły.

We wcześniejszych wersjach sklepu, kiedy administrator edytował zamówienie, promocje były nakładane ponownie na zmodyfikowane zamówienie. Prowadziło to do wielu nieporozumień.

Otrzymaliśmy wiele zgłoszeń na ten temat, więc od teraz automatyczne ponowne nakładanie promocji jest wyłączone na nowych instalacjach sklepów CS-Cart.. Jeśli aktualizujesz sklep ze starszej wersji, musisz wyłączyć tą funkcję ręcznie w pliku config.local.php.

Ustawienia metody płatności PayPal

Zmodyfikowaliśmy ustawienia metod płatności wykorzystujących PayPal jako procesora płatności.

Jeśli używasz PayPal Standard Payments, możesz wybrać, jaki status domyślnie otrzyma zamówienie, po tym jak klient zakończy proces zamawiania i przejdzie do płatności.

New PayPal settings

Google reCAPTCHA jako zabezpieczenie przeciwko botom

Jak pewnie wszyscy pamiętamy, boty spamujące mogły obejść system zabezpieczeń CAPTCHA. W poprzedniej aktualizacji dodaliśmy więc Google reCAPTCHA.

W tej aktualizacji zupełnie usunęliśmy starą CAPTCHA i zakładkę Ustawienia  Obrazki zabezpieczające. Wszystkie potrzebne ustawienia znajdują się teraz w dodatku Google reCAPTCHA. Jest zainstalowany domyślnie jako część systemu anty-botowego.

Google reCAPTCHA settings

Wszystkie inne zmiany można przejrzeć w logu zmian.

Wersja 4.4.1 CS-Cart i Multi-Vendor jest już dostępna!

15/11/2016
dodane przez Michał Diak

CS-Cart and Multi-Vendor 4.4.1 już są dostępne!

Najnowsza aktualizacja dodaje wiele wyczekiwanych funkcjonalności: edytor szablonów e-maili, edytor dokumentów, bezpieczniejsze ulepszanie, plany subskrypcji sprzedawców i wiele innych.

Nowe funkcjonalności

CS-Cart 4.4.1 dodaje nowe funkcjonalności do twojego sklepu i zachowuje wsteczną kompatybilność. Poniżej znajduje się lista ważniejszych zmian w CS-Cart 4.4.1. Kliknij link, aby dowiedzieć się więcej o każdej zmianie:

    • Edytor szablonów e-maili. Używając edytora szablonów, administratorzy mogą zarządzać wszytkimi powiadomieniami e-mail w ich sklepach i modyfikować je przez panel, bez zagłębiania się w kod. W Projektowanie -> Szablony e-mail, możesz zobaczyć wszystkie powiadomienia które otrzymują klienci. Kliknij jeden z nich, który chcesz edytować i zmień go, modyfikując odpowiednie zmienne w trybie tekstowym.

    • Edytor dokumentów. Edytor dokumentów umożliwia administratorowi tworzenie faktur, nalepek adresowych, certyfikatów podarunkowych itp. w panelu administracyjnym. Działanie jest niemal takie samo jak w przypadku e-maili: w Projektowanie -> Dokumenty, wybierz dokumenty do edycji i zmień je, wstawiając zmienne i fragmenty kodu.

    • Darmowa synchronizacja z eBay i Facebookiem. Dodatek Synchronizacja z eBay umożliwiał wystawianie produktów z twojego sklepu na eBayu. Dodatek Facebook umożliwiał działanie twojego sklepu na portalu Facebook. Przedtem, te dodatki były dodatkowo płatne teraz są darmowe!

    • Nowa logika tematów graficznych. Dzięki nowej logice, dostosowane tematy graficzne nie będą się uszkadzać podczas wykonywania aktualizacji sklepu. Od teraz aktualizacje zmieniają tylko pliki domyślnych, responsywnych tematów graficznych. Dodaliśmy też nowy temat graficzny “Bright”. Jeśli chcesz go użyć, pamiętaj aby wyeksportować layout sklepu i zaimportować go po zmianie tematu. Dzięki temu, wszystkie bloki zostaną ustawione poprawnie.

    • Wykrywanie zmian w plikach. Aby aktualizacja sklepu przebiegała bez problemów, administratorzy nie powinny modyfikować plików źródłowych sklepu. Aby śledzić zmiany w plikach, CS-Cart 4.4.1 dodał nową funkcję - wykrywacz zmian w plikach. Skanuje on pliki CS-Cart po każdym zalogowaniu do panelu. Możesz też włączyć go ręcznie w menu Administracja → Wykrywacz zmian w plikach. Gdy spróbujesz zaktualizować sklep ze zmienionymi plikami, pojawi się ostrzeżenie o utracie tych zmian w toku aktualizacji.

    • Plany subskrypcji dla sprzedawców. Multi-Vendor 4.4.1 dodaje plany subskrypcji dla sprzedawców. Właściciele sklepu tworzą plany dla poszczególnych sprzedawców, z określonymi cenami. Administrator może ustawić maksymalną liczbę produktów, wysokość prowizji itd.

    • Częściowe zwroty przez PayPal i ich wpływ na statusy zamówień. Przedtem, kiedy klient robił częściowy zwrot przez PayPal, jego zamówienie otrzymywało ten sam status co zamówienia z pełnym zwrotem. Domyślnie zamówienie było usuwane. Ale zamówienie klienta, który zrobił tylko częściowy zwrot, wciąż powinno istnieć, bo klient coś kupił. Aby to poprawić, dodaliśmy nową opcję do dodatku Płatności PayPal — Status zamówienia przy częściowym zwrocie. Znajduje się on w sekcji Dodatki → Zarządzanie dodatkami → Płatności PayPal. Dzięki tej opcji możesz zdefiniować, jaki status otrzyma zamówienie częściowo zwrócone.

    • Uproszczone zarządzanie cechami produktów. Zmieniliśmy zarządzanie cechami w zakładce Produkty → Cechy. Teraz praca z grupami cech jest prostsza: zamiast skomplikowanego drzewa cech i ich grup. wyświetlają się cztery osobne kolumny: Cecha, Grupa, Kategorie, Status. Na prawym pasku możesz wyszukać cechy, filtrując je według grup.

    • Uproszczone tworzenie wysyłek. W CS-Cart, administratorzy mogą wysłać produkt w jednej paczce lub w kilku. Aby stworzyć kilka wysyłek dla jednego zamówienia, dodano opcję “Zezwól na wiele wysyłek dla jednego zamówienia”. Usunęliśmy tę opcję i uprościliśmy tworzenie wysyłek. Teraz administratorzy tworzą zarówno jedną, jak i wiele wysyłek dla zamówienia przez specjalny formularz na stronie ze szczegółami zamówienia. Długie konfigurowanie wielu wysyłek w końcu jest niepotrzebne!

    • Ulepszono API dla dostawcy FedEx. Ulepszona integracja dodaje nowe sposoby wysyłki dla tego dostawcy. W Administracja → Wysyłka & Podatki → Metody wysyłki, stwórz metodę wysyłki z przeliczaniem w czasie rzeczywistym, wybierz FedEx i zobacz wszystkie metody wysyłki na liście rozwijanej.

  • Ikony Font Awesome w panelu administracyjnym. Aby ikony wyglądały ładnie na wyświetlaczach Retina, zastąpiliśmy ikony PNG ikonami Font Awesome.

Jak pobrać CS-Cart 4.4.1

Właściciele sklepów CS-Cart z wykupioną subskrypcją aktualizacji mogą wykonać aktualizację na stronie Administracja → Centrum Aktualizacji. Pakiety z aktualizacjami zostaną rozesłane w przeciągu tygodnia, aby nie przeciążać serwerów. Po tym czasie aktualizacja będzie dostępna dla wszystkich.

Jeśli twoja subskrypcja aktualizacji się wyczerpała, przedłuż ją na kolejny rok za 1290 PLN netto .  Na naszej stronie możesz zakupić subskrypcję. Aby zakupić subskrypcję, wykonaj następujące kroki:

I. Wybierz rodzaj licencji i dodaj produkt do koszyka.

II. Wpisz kod rabatowy:

III. Przejdź przez wszystkie kroki płatności. W kroku 3 możesz również wpisać kod rabatowy:

IV. Złóż zamówienie.


      Mamy nadzieję że nowe funkcjonalności będą przydatne! Sprawdź pozostałe zmiany w poprawki w logu zmian. Podziel się swoją opinią w komentarzu lub na forum.

      Zgłaszaj wszelkie błędy do bug trackera. Zrobimy co w naszej mocy, aby się ich pozbyć.

      Zapisz się na newsletter, śledź naszego Facebooka i Twittera aby otrzymywać najnowsze informacje o CS-Cart.

      Na naszym kanale Youtube możesz znaleźć filmy instruktażowe.