Usługi eCommerce związane z B2B rozwijają się bardzo szybko. Według Forrester, rynek B2B eCommerce osiągnie wartość 1.8 milliarda dolarów and wygeneruje 17% wszystkich przychodów rynku B2B w USA w roku 2023. Rynek ten będzie też rósł o 10% rocznie przez najbliższe 5 lat.
Według naszych badań, nowocześni przedsiębiorcy chcą robić zakupy dla swojego biznesu łatwo, szybko i online. Nie chcą tracić czasu na rozmowy telefoniczne, poszukiwania dostawców i zamawianie produktów od setek firm z całego kraju. Sklepy przystosowane do obsługi B2B umożliwiają przedsiębiorcom uwolnienie się od tych problemów.
Uwzględniając tendencje i statystyki, nie jesteśmy zaskoczeni tym że otrzymaliśmy bardzo dużo pytań na temat dostosowania CS-Cart do potrzeb B2B. Zauważyliśmy też wiele sklepów obsługujących B2B, zbudowanych na standardowym oprogramowaniu CS-Cart. Decyzja zatem była oczywista. Teraz możesz otworzyć sklep CS-Cart przystosowany do obsługi B2B bez żadnych specjalnych modyfikacji.
CS-Cart B2B zawiera wszystkie funkcje standardowego CS-Cart B2C, oraz pięć funkcjonalności B2B, które automatyzują proces zakupowy oraz komunikację z klientem. CS-Cart B2B&B2C zawiera wszystkie te funkcjonalności, oraz najważniejszą zmianę — wiele storefrontów w jednym sklepie. Przyjrzyjmy się im bliżej.
1. Zamknięty storefront, ukryte ceny
Możesz zamknąć swój storefront B2B, aby ukryć produkty i ich ceny przed nieautoryzowanym dostępem. Aby zobaczyć katalog produktów, klient musi się zalogować do sklepu.
W ten sposób możesz prowadzić biznes z zaufanymi klientami i ukryć katalog produktów przed konkurencją. Ta funkcjonalność pomaga też w moderacji - każdego klienta możesz sprawdzić i zaakceptować osobno.
Aby ograniczyć dostęp do storefrontu, wejdż w zakładkę Administracja → Sklepy → Wybierz storefront → Dostęp tylko dla zautoryzowanych klientów
Możesz stworzyć grupy użytkowników z różnymi prawami. Na przykład możesz utworzyć dwie osobne grupy dla małych i dużych hurtowych klientów i ustawić osobne zniżki dla każdej z nich. Jeśli produkt już ma zniżkę, zostanie ona zignorowana - klient widzi tylko cenę wynikającą z jego grupy klienta. Aby stworzyć grupy użytkowników, przejdź do zakładki Klienci → Grupy użytkowników. W Marketing → Promocje, stwórz rabaty i przypisz je do poszczególnych grup.
Ciekawą funkcjonalnością są również Poziomy użytkowników. Ta funkcjonalność przypisuje klienta do specjalnej grupy użytkownika, gdy przekroczy on określony poziom wydatków. Umożliwia ona zautomatyzowanie zmian zniżek dla klientów, która może się odbywać co określony czas poprzez CRON. Aby zdefiniować poziomy, przejdź do zakładki Dodatki → Zarządzanie dodatkami → Poziomy użytkowników.
Klient może tworzyć konta z wieloma użytkownikami. Z reguły w firmach proces zakupowy angażuje więcej niż jedną osobę. Menedżer tworzy zamówienie, supervisor je opłaca, a księgowy zajmuje się fakturą. Z tą funkcjonalnością nie trzeba już podawać sobie żadnych haseł czy loginów do konta - można stworzyć kilku użytkowników w ramach jednego konta.
Dodatek Wiele kont klienta musi być aktywny. W zakładce Klienci → Kontraktorzy, stwórz firmę. Następnie przejdź do zakładki Klienci → Klienci i przypisz klienta do firmy jako założyciela. Teraz ten klient może tworzyć dodatkowych użytkowników w ramach tego konta.
Firmy zazwyczaj kupują produkty w dużych ilościach, więc ważne jest aby proces zakupowy przebiegał sprawnie. Masowe dodawanie produktów do koszyka umożliwia szybkie dodanie wielu produktów do koszyka z poziomu kategorii.
Załóżmy że klient chce kupić 100 różnych produktów z kategorii “Sprzęt kuchenny”. W standardowym CS-Cart taka operacja będzie wymagała co najmniej kilkuset kliknięć, ponieważ klient musi osobno wejść na kartę każdego produktu i dodać go do koszyka. To duża strata czasu. Z tą funkcjonalnością, klient może wejść na stronę kategorii, zaznaczyć checkboxy przy wybranych produktach, ustawić ich ilość i dodać je do koszyka jednym kliknięciem.
Wejdź w zakładkę Dodatki → Zarządzanie dodatkami i upewnij się że dodatek Masowe dodawanie produktów do koszyka jest aktywny. Teraz klienci mogą dodawać wiele produktów do koszyka jednocześnie.
Klienci mogą pobrać listę cen bezpośrednio z poziomu sklepu. Lista cen uwzględnia również wszystkie zniżki, które są przypisane do konta. Co ważne, klient może też pobrać listę cen z koszyka, która będzie zawierać wyłącznie ceny produktów znajdujących się w koszyku. Klient może następnie przetworzyć tą listę i wysłać ją np. do prezesa firmy. Tą funkcjonalność można skonfigurować w zakładce Dodatki → Zarządzanie dodatkami → Lista cen dla klientów.
Z CS-Cart B2B&B2C, możesz stworzyć nielimitowaną liczbę storefrontów i zarządzać nimi z poziomu jednego panelu administracyjnego. Każdy storefront może być zarządzany niezależnie: storefronty mogą zawierać różne produkty, promocje, ceny, banery. Stwórz dwa storefronty: dla B2C i B2B. Ustaw różne ceny, opisy produktów, usuń płatności online ze storefrontu B2B albo całkowicie go zablokuj dla nieautoryzowanych użytkowników. W storefroncie B2C, stwórz promocje dla klientów a w B2B — dla firm (reguły promocji dla B2B i B2C mogą się różnić). Możesz mieć dwa niezależne sklepy w jednym panelu administracyjnym.
Na naszej stronie internetowej, możesz kupić licencje na CS-Cart B2C, B2B, i B2B&B2C. Możesz też się skontaktować z nami bezpośrednio, a nasz zespół postara się odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania i przeprowadzi cię przez proces zakupowy.
Ceny:
CS-Cart B2C: 2400 PLN netto
CS-Cart B2B: 9800 PLN netto
CS-Cart B2B&B2C: 19000 PLN netto