Nowa wersja 4.14.1

Grudzień 21, 2021

Właśnie opublikowany został CS-Cart 4.14.1. Zmiana w numerze wersji oznacza bardzo duże usprawnienia dla systemu. Pełna lista zmian jest dostępna w changelogu, a w tym artykule omówione zostaną najważniejsze zmiany.

Szybkie tworzenie stron z programem Tilda

Administratorzy rozpoczynający pracę z CS-Cart mogą spędzić dużo czasu zajmując się tworzeniem stron w sklepie. CS-Cart posiada proste narzędzia do tworzenie i edycji stron. Aby tworzyć je szybko i łatwo, najlepiej użyć wyspecjalizowanego narzędzia - platformy Tilda. 

W 4.14.1 dodaliśmy add-ona który umożliwia:

  • Wbudowywanie stron Tilda w CS-Cart.

  • Wbudowywanie bloków CS-Carta (na przykład produktów) w strony Tilda.

Aby korzystać z dodatku, koniecznie jest konto Tilda z aktywnym planem “Business”. Po zainstalowaniu i skonfigurowaniu dodatku, dodaj stronę Tilda w sekcji Strona Internetowa → Strony w panelu administracyjnym. Tworząc stronę, wybierz dowolny blok z istniejących w sklepie, które będzie zawierać strona Tilda.

Zaktualizowane pakiety produktów

Sprzedawanie produktów w pakietach jest świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie. W CS-Cart, odpowiedzialny za to był dodatek “Kup razem”. W 4.14.1, znacznie przerobiliśmy ten dodatek aby korzystanie z niego było prostsze i stworzyliśmy nowy dodatek “Pakiety produktów”.

Teraz możesz pracować z pakietami produktów w zakładce Marketing → Pakiety produktów. Nowe funkcjonalności w dodatku wyglądają następująco:

  • Wsparcie dla wariantów produktów — pakiet może zawierać wiele wariantów tego samego produktu, lub warianty różnych produktów.

  • Możesz zdecydować, na stronach których produktów w pakiecie pojawi się informacja o dostępności pakietów.

  • Jeżeli klient ręcznie doda produkty z pakietu do koszyka, połączą się one w pakiet, ale w checkoucie nadal będą pokazywane jako osobne produkty.

Zwiększony wynik Google Page Speed dla urządzeń mobilnych

Szybkość działania strony jest istotna dla sklepów internetowych, a dodatkowa sekunda ładowania może spowodować, że klient opuści stronę. Szybkość strony jest jednym z istotnych czynników dla Google przy pozycjonowaniu SEO strony. Szybkość strony jest mierzona osobno dla komputerów i urządzeń mobilnych, poprzez Google Page Speed Insights.

Tym razem skupiliśmy się na urządzeniach mobilnych. Przetestowaliśmy optymalizację naszych sklepów demo i porównaliśmy prędkość strony w wersjach 4.13.2 i 4.14.1. Poprawki dotyczyły w większości strony głównej, ale karta produktu i lista produktów też otrzymały kilka poprawek. Po przeprowadzeniu ponad 40 testów, doszliśmy do wniosku że Google Page Speed strony zwiększył się o około 30% dla wersji Multi-Vendor.

Nie wprowadziliśmy wszystkich poprawek zalecanych przez Google, ze względu na konieczność zachowania kompatybilności wstecznej.

Zwiększenie szybkości strony ze wsparciem dla obrazków WebP

Jednym ze sposobów na zwiększenie prędkości wczytywania strony jest używanie nowoczesnych formatów zdjęć takich jak WebP. Google zaleca używanie ich w celu zwiększenia Google Page Speed Score - obrazki WebP ładują się o 30% szybciej.

W 4.14.1, dodaliśmy możliwość ładowania do sklepu obrazków w formacie WebP. Jeżeli do sklepu zostało załadowane wiele zdjęć w różnych formatach, mogą zostać skonwertowane do WebP w menu Ustawienia → Ikonki. Aby miniaturki zdjęć były wyświetlane w formacie WebP, serwer na którym stoi sklep musi wspierać ten format.

Przeglądarki niedawno zaczęły w pełni wspierać format WebP. Przed skonwertowaniem zdjęć, warto zapoznać się z listą przeglądarek wspierających ten format.

Ustaw koszt wysyłki “X% sumy koszyka” 

W nowej wersji, dodaliśmy możliwość uzależnienia kosztu wysyłki od wartości koszyka. Na przykład, jeżeli wysyłka zawiera koszt ubezpieczenia zmieniający się w zależności od wartości przesyłki.

To nie jest pełna lista zmian w wersji 4.14.1. O mniejszych zmianach i poprawkach błędów można przeczytać w changelogu.

Dostępna jest też aktualizacja Multi-Vendor 4.14.1. Zmiany specyficzne dla tej wersji zostały opisane w osobnym artykule, ale krótko podsumujemy je też tutaj:

  • Zmodernizowany panel sprzedawcy - całkowicie nowy i napisany od zera panel administracyjny sprzedawców, z uproszczonym interfejsem oraz możliwością jego modyfikacji.

  • Osobne drzewa kategorii dla storefrontów - teraz każdy storefront w wersji Multi-Vendor Ultimate może mieć osobno tworzone kategorie.

  • Integracja z Stripe Connect Express - umożliwia sprzedawcą szybsze połączenie swoich kont z systemem Stripe.

  • Tworzenie scenariuszy rejestracji - teraz administrator może dokładnie zdecydować, do jakich części Marketplace ma dostęp sprzedawca po zarejestrowaniu się.

  • Zewnętrzne powiadomienia e-mail - teraz powiadomienia sprzedawców mogą być wysyłane na adresy e-mail, które nie są zarejestrowane w Marketplace

  • Poprawki do aplikacji mobilnej - łatwiejsza edycja produktów sprzedawców z poziomu aplikacji.

  • Zmiany w podatkach - podatki mogą być teraz nakładane również na opłaty, które ponoszą sprzedawcy za korzystanie z Marketplace.

Zmiany w metodach wysyłki - dodano możliwość całkowitego wyłączenia wysyłki gdy nie jest ona wymagana, oraz automatyczną aktywację wybranych metod wysyłki dla nowych sprzedawców.